Medische tatoeages

Naast de cosmetische behandelingen bied ik ook dermatografie behandelingen aan. Dermatografie is een andere term voor medische tatoeages. Hiermee is het mogelijk om de natuurlijke stand of kleur van de huid weer terug te brengen. Tijdens een camouflage behandeling voor diverse soorten littekens, worden needling technieken en pigmenten ingezet, welke zorgen voor een natuurlijke effect. Een groot litteken op het lichaam kan dankzij dermatografie worden verbeterd, waardoor het litteken niet of nauwelijks meer zichtbaar is. De meest bekende dermatografie behandeling is de areola pigmentatie (tepelhof tatoeage). Daarnaast kunnen de volgende huidaandoeningen behandeld worden: wijnvlekken, vitiligo, alopecia, hazenlip, ontbrekende (teen) nagel.

Litteken verbetering en/of camouflage

Camouflage met medische tatoeage: de dankbare toepassing van pigmentatie.

Littekens en diverse huidaandoeningen zijn voor veel mensen storend, of men voelt zich hierdoor onzeker. De bedoeling van de medische tatoeage is dat plekjes of littekens minder opvallen. Dit gebeurt met huidkleurige pigmenten en/of met needling. De behandeling vergt verschillende sessies, afhankelijk van hoe de huid reageert op het pigment.

De medische tatoeage kan voor diverse soorten aandoeningen worden toegepast waaronder:

- Chirurgische littekens na bijvoorbeeld een borstverkleining of -vergroting

- Camouflage van het litteken langs uw oor na een facelift

- Patiënten met littekens na een trauma, zoals brandwonden

- Camouflage van huidaandoeningen zoals vitiligo

- Camouflage van kale plekken op de hoofdhuid

- Camouflage van wijnvlekken

- Pigmenteren bij alopecia

- Pigmenteren bij hazenlip

- Littekens automutilatie

- Plaatsen van een vinger of teennagel, pigmenteren van het nagelbed

- Littekens van brandwonden verbeteren